Handleiding klantportaal

Deze pagina is bedoeld om klanten van Analyst ICT op weg te helpen met het Autotask-systeem voor het aanmaken en beheren van tickets.

1.      Inleiding

Dit is de handleiding voor de client portal van Autotask. Autotask is het systeem waarmee je vanaf nu alle meldingen en tickets kunt genereren. De bedoeling van dit systeem is om één overzicht te hebben voor u als klant en uw vaste contactpersoon van Analyst ICT.

2.      Welkomsmail

U heeft zojuist een e-mail ontvangen van ‘Autotask’. In deze e-mail wordt u gevraagd om op een link te drukken en een wachtwoord in te stellen. Bent u uw wachtwoord vergeten, dan kunt u altijd met ‘I forgot my password’ een nieuw wachtwoord aanvragen. De tekst ‘A password reset email has been sent to the email address on file’ verschijnt in uw scherm, en u kunt via de e-mail een nieuw wachtwoord instellen.

3.      Login

Na stap 2 is het mogelijk in te loggen in het klantportaal. U kunt hiervoor naar onze website gaan www.analystict.nl en in het menu van de website vindt u de optie ‘klantportaal”

De belangrijkste functie van het klantportaal is dat je eenvoudig een ticket kunt aanmaken. Als je bent ingelogd, zie je onderstaand scherm. Je kunt dan via ‘new ticket’ een ticket aanmaken. ‘New ticket’ vind je boven in de menubalk onder ’tickets’ of op het dashboard onder het kopje ’tickets’ en dan ‘new ticket’.

Vervolgens kunt u een keuze maken welk type ticket u wilt aanmaken.

5.      Type tickets

Het systeem kent de volgende type tickets namelijk:

  1. Algemeen verzoek
  2. Hardware verzoek
  3. Informatie verzoek
  4. Sales / Offerte verzoek
  5. Software verzoek

De meeste algemene vragen of werkzaamheden die gepland dienen te worden, kunt u kwijt in een algemeen verzoek. Zijn er specifieke vragen over hardware, software of informatie, dan betreft dit vaak vragen omtrent beveiliging of andere privacygevoelige zaken.

In deze handleiding kiezen we daarom voor een ‘Algemeen verzoek’

In dit nieuwe ticket geef je het ticket een naam, bijvoorbeeld ‘Installatie nieuwe werkplek Piet’. Vervolgens kun je van je eigen organisatie een contactpersoon kiezen met wie wij deze werkzaamheden dienen te plannen. Bij de ‘Description’, oftewel omschrijving, geef je aan wat dient te gebeuren en wanneer. Bijvoorbeeld: ‘Graag nieuwe werkplek Piet installeren; deze dient ingericht te worden als een administratieve werkplek’. Indien er een datum gewenst is, kun je deze meteen opgeven.

Configuration item kun je leeg laten

Daarna druk je op “SAVE TICKET

Je ticket wordt nu in behandeling genomen door de servicedesk. Je ontvangt binnen 12 uur een reactie met een meldingsnummer erin.

6.      Status tickets

Vanaf nu kun je de status van je ticket volgen in het hoofdscherm onder OPEN TICKETS.

7.      Wat nu verder?

Het is de bedoeling dat alle communicatie omtrent je melding vanaf nu via Autotask gaat en niet meer via e-mail. Wil je zien wat de huidige stand van zaken is, open dan het desbetreffende ticket door op het ticketnummer te klikken.

Door het gebruik van het ticketsysteem hopen wij u een eenduidige manier van werken te geven en voor u als gebruiker of als ICT-contactpersoon een middel om het overzicht te bewaren.

Indien u nog vragen heeft neem gerust contact met ons op.

Recent blogs

Blog
Apple lanceert nieuwe producten: wat betekent dit voor uw bedrijf?
Apple presenteerde gisteren de nieuwste iPhones, AirPods en Apple Watches. Mooie innovaties – maar vooral interessant om te kijken wat dit voor u als ondernemer kan betekenen. Wij zetten de belangrijkste punten kort en logisch op een rij. De nieuwe iPhones De iPhone 17, 17 Pro en de ultradunne iPhone Air zijn sneller, sterker en hebben betere camera’s. Voor u betekent dit: Sneller werken onderweg, zonder vertragingen. Betere video en foto’s, handig voor marketing of klantcommunicatie. e-SIM only: veiliger en flexibeler bij internationaal gebruik. AirPods Pro 3 De nieuwe AirPods zijn niet alleen beter in geluid en ruisonderdrukking, maar meten ook hartslag…
apple intelligence
Blog
Slimmer werken met Apple Intelligence: Wat betekent dit voor jouw organisatie?
Apple heeft onlangs een nieuwe stap gezet in de wereld van kunstmatige intelligentie met de introductie van Apple Intelligence. Vanaf dit najaar is deze technologie ook beschikbaar in het Nederlands, en dat opent de deur naar een reeks slimme functies voor zakelijke gebruikers. Maar wat houdt Apple Intelligence precies in, en hoe kan jouw organisatie hiervan profiteren? Wat is Apple Intelligence? Apple Intelligence is een geïntegreerd AI-systeem dat draait op je eigen Apple-apparaat — zoals een iPhone, iPad, Mac of Apple Watch. In tegenstelling tot veel andere AI-oplossingen, werkt Apple’s systeem lokaal. Je gegevens blijven dus op je toestel en worden…
analyst ict ISL
News
Eenvoudig overstappen naar Analyst ICT: zo werkt het!
Het afgelopen jaar hebben we bij Analyst ICT met trots een aantal nieuwe klanten mogen verwelkomen, of zoals wij het noemen: onboarden. We merken dat het traject van eerste contact tot daadwerkelijke overstap vaak wat tijd kost. En dat begrijpen we maar al te goed. ICT wordt door veel bedrijven nog steeds als iets “vaags” ervaren. Tegelijkertijd raakt het vrijwel elk primair proces binnen een organisatie. Voeg daar de nuchtere Nederlandse mentaliteit aan toe “het is overal wel wat, dus waarom overstappen?” en het is logisch dat bedrijven hun tijd nemen. Toch zien we een duidelijke trend: veel ICT-dienstverleners in…

A newsletter

Superlogic right?