How Frank Houtappels provides

Dit artikel is geschreven zonder medeweten van Frank Houtappels. Hij is directeur/eigenaar van We Provide en Analyst ICT en ik weet zeker dat hij alles wat ik schrijf gaat zitten veranderen. Niet om beter uit de verf te komen, nee, eerder om het af te zwakken (nuanceren noemt hij dat). Frank is namelijk een van de meest bescheiden mensen die ik ken. En die eigenschap helpt niet echt bij de promotie van je bedrijf. En als IT bedrijf, is dat harder nodig dan ooit; employer branding. Web Developers en andere tech’s hebben namelijk de status bereikt van Hollywoodster. Senior Developers zijn de Al Pacinos en De Niro’s van de arbeidsmarkt. Wat maakt dat ik me afvraag;

Hoe krijgen we die Al Pacino’s in godsnaam naar de Boschdijk?

Daarvoor ben ik dus een poosje We Provide ingedoken. Om te beginnen bij de kern, de wortel van het bedrijf, had ik een goed gesprek met de oprichter en eigenaar zelf.

Sorry Frank, ik ga het echte verhaal vertellen

Frank Houtappels (39) is een bijzondere ondernemer. Ik ken er een hoop, maar Frank wijkt nogal af van het gemiddelde. Hij zit vol tegenstrijdigheden. Denk: onopvallende, introverte man met baard, van oorsprong IT nerd met méga ondernemersdrive en ambitie. AL-TIJD aan het werk. In zijn hoofd, in zijn auto, overal. Denkt commercieel, gedraagt zich bescheiden.

Hij weet in een paar jaar tijd met zo’n 20 developers (en goeie ook) supersterke websites te bouwen voor serieuze merken. My Jewellery, Logistiek Concurrent, Vogel’s, Verfwinkel, om maar wat namen te noemen.

We Provide wint grote prijzen en schijnt nogal de shit te zijn in den lande. Vooral als ’t gaat om E-commerce, Magento. Van dat succes weten we in Brabant weinig want daar schept ie dus niet over op. Net zomin als dat ie nog steeds geen We Provide logo op het nieuwe (moddervette) pand heeft staan, dat aan de Boschdijk ligt en waar dagelijks ikwéétniethoeveel auto’s voorbij rijden. En dan vraagt hij of ik meer naamsbekendheid kan regelen. Duss.

Klinkt als een succesverhaal. Wat is dan het probleem?

Ik loop nou een paar maanden rond in ‘We Provide land’ en concludeer het volgende:

1. We Provide komt óm in de klanten. ‘Sorry André (Rieu), je moet éffe wachten tot we weer tijd hebben.’ En ja, dat zijn dus projecten van formaat.

2. Medewerkers zijn tevreden en écht trots op ‘hun’ bedrijf. Logisch ook. Sfeer is top en qua voorwaarden liggen ze met de kontjes in de boter.

3. Frank kan poep verkopen want hij praat geen poep. Zijn nerd-kant overruled zijn saleskant waardoor hij klanten adviseert wat ‘verstandig’ is. Klanten zijn dus dol op hem en op de developers die ‘het maken’.

Nou, glorie halleluja. Waar ontbreekt het dan aan?

Na een grondige analyse blijkt het probleem vrij simpel. Namelijk: Niemand wéét dat We Provide bestaat. En niemand wéét wat We Provide doet. Het wordt namelijk nooit verteld. En als gewone mensen niet weten dat je super vette websites bouwt, dan weten de Al Pacino’s onder de programmeurs het al helemaal niet. Hoe kunnen ze dan óóit bij We Provide solliciteren?

Oké. Point taken. Wat moet er nou gebeuren?

Laten we beginnen met het verhaal. ‘Wie we zijn. Wat we doen.’ En misschien wel het interessantst; ‘hóe we dat doen’. Want de pro’s van We Provide en Analyst ICT hebben iets gemeen. Ze hechten grote waarde aan expertise (zoek ’t lekker uit!). En aan samenwerking, of beter gezegd, co-creatie. Met elkaar én met klanten. En omdat ze ook nog verrekte gezellig zijn, vinden mensen het blijkbaar leuk om met (en bij) We Provide en Analyst ICT te werken.

Dat is dus het geheim.

Simpelweg vertéllen. En dat gaan we de komende tijd ook doen. Storytelling, bloggen, cases delen. Op social, op de website. En nee Frank, jullie hoeven echt niet op te scheppen. Gewoon, vertellen wat je doet. Want voor jullie is e-commerce gesneden koek en complexe websites vanzelfsprekend. Maar dat ís dus niet zo. Jullie zijn een groep bijzonder slimme gasten die websites bouwt waar bedrijven rijk mee worden. En waar bedrijven blíj van worden, want omzet en kwaliteit zijn één, maar een toffe club waar je op kunt bouwen is onbetaalbaar. En dat Frank, is preciés waarom de Al Pacino’s straks bij We Provide en Analyst ICT willen werken.

I rest my case.

Marion van Loon LinkedIn
Employer Branding Specialist

Zin om bij deze fijne club te horen? Ook als je nog geen Al Pacino bent, kom een kop koffie drinken!

Recent blogs

AI act
Blog
De AI Act: wat is er veranderd sinds augustus 2025?
ICT wordt simpeler en menselijker ook als het gaat om kunstmatige intelligentie (AI). Met de komst van de Europese AI Act moeten organisaties in Europa zorgvuldiger omgaan met AI-toepassingen. De wet wordt in fases ingevoerd en sinds 2 augustus 2025 gelden er nieuwe verplichtingen. Wat is er veranderd en wat betekent dit voor uw organisatie? Wat hield de eerste fase in? In februari 2025 ging de eerste fase van de AI Act van start. De focus lag toen vooral op: Bewustwording en basiskennis van AI in organisaties. Het vermijden van verboden AI-toepassingen (de categorie onacceptabel risico). Het onderstrepen dat niet…
microsoft 365 copilot
Blog
Maak uw werk makkelijker met Microsoft Copilot: concrete voorbeelden
ICT is soms complex, maar technologie kan ook juist veel eenvoudiger maken. Een mooi voorbeeld daarvan is Microsoft Copilot. Deze slimme assistent zit verwerkt in de Microsoft 365-apps die u waarschijnlijk al dagelijks gebruikt: Outlook, Word, Excel, Teams en meer. Copilot helpt u om sneller te werken, tijd te besparen en overzicht te houden. Zeker voor kleine bedrijven is dat waardevol, want daar is de werkdruk vaak hoog en zijn er weinig handen. Wij zetten de belangrijkste voordelen én concrete voorbeelden op een rij. Wat is Microsoft Copilot? Copilot is een digitale assistent op basis van kunstmatige intelligentie. Hij “denkt”…
Blog
Belangrijke wijziging vanaf 1 november: Microsoft 365 / Office 365 licenties splitsen in pakketten mét en zonder Teams
Sinds kort heeft Microsoft aangekondigd dat er per 1 november 2025 een ingrijpende wijziging plaatsvindt in de manier waarop je Microsoft 365 en Office 365 licenties kunt afnemen. Voor organisaties betekent dit meer keuzevrijheid en de mogelijkheid om te besparen mits je weet wat de gevolgen zijn. Wat verandert er precies? Microsoft gaat de bestaande pakketten opdelen in varianten met Teams en zonder Teams.   Voor elk abonnement wordt aangegeven wat het prijsverschil is tussen de versie met Teams en de versie zonder.   Teams blijft ook beschikbaar als zelfstandige dienst via gespecialiseerde abonnementen zoals Teams Essentials en Teams Enterprise.   Microsoft belooft nieuwe hulpmiddelen om data uit Teams te exporteren…

A newsletter

Superlogic right?