How Frank Houtappels provides

Dit artikel is geschreven zonder medeweten van Frank Houtappels. Hij is directeur/eigenaar van We Provide en Analyst ICT en ik weet zeker dat hij alles wat ik schrijf gaat zitten veranderen. Niet om beter uit de verf te komen, nee, eerder om het af te zwakken (nuanceren noemt hij dat). Frank is namelijk een van de meest bescheiden mensen die ik ken. En die eigenschap helpt niet echt bij de promotie van je bedrijf. En als IT bedrijf, is dat harder nodig dan ooit; employer branding. Web Developers en andere tech’s hebben namelijk de status bereikt van Hollywoodster. Senior Developers zijn de Al Pacinos en De Niro’s van de arbeidsmarkt. Wat maakt dat ik me afvraag;

Hoe krijgen we die Al Pacino’s in godsnaam naar de Boschdijk?

Daarvoor ben ik dus een poosje We Provide ingedoken. Om te beginnen bij de kern, de wortel van het bedrijf, had ik een goed gesprek met de oprichter en eigenaar zelf.

Sorry Frank, ik ga het echte verhaal vertellen

Frank Houtappels (39) is een bijzondere ondernemer. Ik ken er een hoop, maar Frank wijkt nogal af van het gemiddelde. Hij zit vol tegenstrijdigheden. Denk: onopvallende, introverte man met baard, van oorsprong IT nerd met méga ondernemersdrive en ambitie. AL-TIJD aan het werk. In zijn hoofd, in zijn auto, overal. Denkt commercieel, gedraagt zich bescheiden.

Hij weet in een paar jaar tijd met zo’n 20 developers (en goeie ook) supersterke websites te bouwen voor serieuze merken. My Jewellery, Logistiek Concurrent, Vogel’s, Verfwinkel, om maar wat namen te noemen.

We Provide wint grote prijzen en schijnt nogal de shit te zijn in den lande. Vooral als ’t gaat om E-commerce, Magento. Van dat succes weten we in Brabant weinig want daar schept ie dus niet over op. Net zomin als dat ie nog steeds geen We Provide logo op het nieuwe (moddervette) pand heeft staan, dat aan de Boschdijk ligt en waar dagelijks ikwéétniethoeveel auto’s voorbij rijden. En dan vraagt hij of ik meer naamsbekendheid kan regelen. Duss.

Klinkt als een succesverhaal. Wat is dan het probleem?

Ik loop nou een paar maanden rond in ‘We Provide land’ en concludeer het volgende:

1. We Provide komt óm in de klanten. ‘Sorry André (Rieu), je moet éffe wachten tot we weer tijd hebben.’ En ja, dat zijn dus projecten van formaat.

2. Medewerkers zijn tevreden en écht trots op ‘hun’ bedrijf. Logisch ook. Sfeer is top en qua voorwaarden liggen ze met de kontjes in de boter.

3. Frank kan poep verkopen want hij praat geen poep. Zijn nerd-kant overruled zijn saleskant waardoor hij klanten adviseert wat ‘verstandig’ is. Klanten zijn dus dol op hem en op de developers die ‘het maken’.

Nou, glorie halleluja. Waar ontbreekt het dan aan?

Na een grondige analyse blijkt het probleem vrij simpel. Namelijk: Niemand wéét dat We Provide bestaat. En niemand wéét wat We Provide doet. Het wordt namelijk nooit verteld. En als gewone mensen niet weten dat je super vette websites bouwt, dan weten de Al Pacino’s onder de programmeurs het al helemaal niet. Hoe kunnen ze dan óóit bij We Provide solliciteren?

Oké. Point taken. Wat moet er nou gebeuren?

Laten we beginnen met het verhaal. ‘Wie we zijn. Wat we doen.’ En misschien wel het interessantst; ‘hóe we dat doen’. Want de pro’s van We Provide en Analyst ICT hebben iets gemeen. Ze hechten grote waarde aan expertise (zoek ’t lekker uit!). En aan samenwerking, of beter gezegd, co-creatie. Met elkaar én met klanten. En omdat ze ook nog verrekte gezellig zijn, vinden mensen het blijkbaar leuk om met (en bij) We Provide en Analyst ICT te werken.

Dat is dus het geheim.

Simpelweg vertéllen. En dat gaan we de komende tijd ook doen. Storytelling, bloggen, cases delen. Op social, op de website. En nee Frank, jullie hoeven echt niet op te scheppen. Gewoon, vertellen wat je doet. Want voor jullie is e-commerce gesneden koek en complexe websites vanzelfsprekend. Maar dat ís dus niet zo. Jullie zijn een groep bijzonder slimme gasten die websites bouwt waar bedrijven rijk mee worden. En waar bedrijven blíj van worden, want omzet en kwaliteit zijn één, maar een toffe club waar je op kunt bouwen is onbetaalbaar. En dat Frank, is preciés waarom de Al Pacino’s straks bij We Provide en Analyst ICT willen werken.

I rest my case.

Marion van Loon LinkedIn
Employer Branding Specialist

Zin om bij deze fijne club te horen? Ook als je nog geen Al Pacino bent, kom een kop koffie drinken!

Recent blogs

copilot 365
Blog
Microsoft 365 Copilot: AI-gestuurde zoekfunctionaliteit en meer
Microsoft heeft onlangs een spannende update aangekondigd voor Microsoft 365 Copilot, die een reeks nieuwe functies introduceert, waaronder AI-gestuurde zoekfunctionaliteit, zogenoemde redeneermodellen, en een nieuwe Agent Store. Deze innovaties beloven de manier waarop bedrijven zoeken en werken met gegevens te transformeren. Hieronder een samenvatting, wij denken dat dit wel eens superlogisch kan gaan werken voor de meeste bedrijven! AI-gestuurde zoekfunctie voor bedrijven Een van de meest opvallende toevoegingen is de AI-gestuurde zoekfunctie voor bedrijven. Dit was eerder een uitdaging voor aanbieders van bedrijfszoekmachines vanwege de complexiteit van beleidsregels over verschillende gegevensbronnen heen. Het doel is om ervoor te zorgen dat…
Windows 365 link
Blog
Microsoft introduceert Windows 365 Link Mini-PC en nieuwe Windows App
Microsoft heeft een belangrijke stap gezet in de wereld van cloud computing met de introductie van haar eerste Cloud PC, de Windows 365 Link mini-PC. Deze compacte en krachtige mini-PC is ontworpen om bedrijven te helpen bij het aanbieden van volledig in de cloud draaiende werkplekken, zonder lokaal beheer. De Windows 365 Link mini-PC bevat enkel de Windows App, waarmee gebruikers eenvoudig kunnen verbinden met hun werkplek in de cloud. Het enige wat je nodig hebt is de mini-PC, een monitor, toetsenbord, muis en een werkende internetverbinding. Naast deze innovatieve hardware heeft Microsoft ook de Remote Desktop-app op Android vervangen…
macos update
Blog
Apple stelt automatisch updaten standaard in bij nieuwste OS versies
Apple heeft een belangrijke wijziging doorgevoerd in haar nieuwste besturingssysteemversies door automatisch updaten standaard in te schakelen. Deze verandering is bedoeld om gebruikers te helpen hun apparaten altijd up-to-date te houden met de nieuwste beveiligingspatches en functies, zonder dat ze hier zelf actie voor hoeven te ondernemen. De nieuwe standaardinstelling voor automatisch updaten is van toepassing op zowel iOS als macOS. Dit betekent dat gebruikers van iPhones, iPads en Mac-computers voortaan automatisch de nieuwste updates ontvangen zodra deze beschikbaar zijn. Apple hoopt hiermee de veiligheid en prestaties van haar apparaten te verbeteren, aangezien veel gebruikers vaak vergeten hun software handmatig…

A newsletter

Superlogic right?