How Frank Houtappels provides

Dit artikel is geschreven zonder medeweten van Frank Houtappels. Hij is directeur/eigenaar van We Provide en Analyst ICT en ik weet zeker dat hij alles wat ik schrijf gaat zitten veranderen. Niet om beter uit de verf te komen, nee, eerder om het af te zwakken (nuanceren noemt hij dat). Frank is namelijk een van de meest bescheiden mensen die ik ken. En die eigenschap helpt niet echt bij de promotie van je bedrijf. En als IT bedrijf, is dat harder nodig dan ooit; employer branding. Web Developers en andere tech’s hebben namelijk de status bereikt van Hollywoodster. Senior Developers zijn de Al Pacinos en De Niro’s van de arbeidsmarkt. Wat maakt dat ik me afvraag;

Hoe krijgen we die Al Pacino’s in godsnaam naar de Boschdijk?

Daarvoor ben ik dus een poosje We Provide ingedoken. Om te beginnen bij de kern, de wortel van het bedrijf, had ik een goed gesprek met de oprichter en eigenaar zelf.

Sorry Frank, ik ga het echte verhaal vertellen

Frank Houtappels (39) is een bijzondere ondernemer. Ik ken er een hoop, maar Frank wijkt nogal af van het gemiddelde. Hij zit vol tegenstrijdigheden. Denk: onopvallende, introverte man met baard, van oorsprong IT nerd met méga ondernemersdrive en ambitie. AL-TIJD aan het werk. In zijn hoofd, in zijn auto, overal. Denkt commercieel, gedraagt zich bescheiden.

Hij weet in een paar jaar tijd met zo’n 20 developers (en goeie ook) supersterke websites te bouwen voor serieuze merken. My Jewellery, Logistiek Concurrent, Vogel’s, Verfwinkel, om maar wat namen te noemen.

We Provide wint grote prijzen en schijnt nogal de shit te zijn in den lande. Vooral als ’t gaat om E-commerce, Magento. Van dat succes weten we in Brabant weinig want daar schept ie dus niet over op. Net zomin als dat ie nog steeds geen We Provide logo op het nieuwe (moddervette) pand heeft staan, dat aan de Boschdijk ligt en waar dagelijks ikwéétniethoeveel auto’s voorbij rijden. En dan vraagt hij of ik meer naamsbekendheid kan regelen. Duss.

Klinkt als een succesverhaal. Wat is dan het probleem?

Ik loop nou een paar maanden rond in ‘We Provide land’ en concludeer het volgende:

1. We Provide komt óm in de klanten. ‘Sorry André (Rieu), je moet éffe wachten tot we weer tijd hebben.’ En ja, dat zijn dus projecten van formaat.

2. Medewerkers zijn tevreden en écht trots op ‘hun’ bedrijf. Logisch ook. Sfeer is top en qua voorwaarden liggen ze met de kontjes in de boter.

3. Frank kan poep verkopen want hij praat geen poep. Zijn nerd-kant overruled zijn saleskant waardoor hij klanten adviseert wat ‘verstandig’ is. Klanten zijn dus dol op hem en op de developers die ‘het maken’.

Nou, glorie halleluja. Waar ontbreekt het dan aan?

Na een grondige analyse blijkt het probleem vrij simpel. Namelijk: Niemand wéét dat We Provide bestaat. En niemand wéét wat We Provide doet. Het wordt namelijk nooit verteld. En als gewone mensen niet weten dat je super vette websites bouwt, dan weten de Al Pacino’s onder de programmeurs het al helemaal niet. Hoe kunnen ze dan óóit bij We Provide solliciteren?

Oké. Point taken. Wat moet er nou gebeuren?

Laten we beginnen met het verhaal. ‘Wie we zijn. Wat we doen.’ En misschien wel het interessantst; ‘hóe we dat doen’. Want de pro’s van We Provide en Analyst ICT hebben iets gemeen. Ze hechten grote waarde aan expertise (zoek ’t lekker uit!). En aan samenwerking, of beter gezegd, co-creatie. Met elkaar én met klanten. En omdat ze ook nog verrekte gezellig zijn, vinden mensen het blijkbaar leuk om met (en bij) We Provide en Analyst ICT te werken.

Dat is dus het geheim.

Simpelweg vertéllen. En dat gaan we de komende tijd ook doen. Storytelling, bloggen, cases delen. Op social, op de website. En nee Frank, jullie hoeven echt niet op te scheppen. Gewoon, vertellen wat je doet. Want voor jullie is e-commerce gesneden koek en complexe websites vanzelfsprekend. Maar dat ís dus niet zo. Jullie zijn een groep bijzonder slimme gasten die websites bouwt waar bedrijven rijk mee worden. En waar bedrijven blíj van worden, want omzet en kwaliteit zijn één, maar een toffe club waar je op kunt bouwen is onbetaalbaar. En dat Frank, is preciés waarom de Al Pacino’s straks bij We Provide en Analyst ICT willen werken.

I rest my case.

Marion van Loon LinkedIn
Employer Branding Specialist

Zin om bij deze fijne club te horen? Ook als je nog geen Al Pacino bent, kom een kop koffie drinken!

Recent blogs

rijksoverheid
Blog
Waarom de “Mijn Cyberweerbare Zaak” Subsidie Interessant is
In de huidige digitale wereld is cyberveiligheid een cruciaal aspect voor elke onderneming, groot of klein. Voor MKB-ondernemers kan het echter een uitdaging zijn om voldoende middelen en kennis te hebben om hun bedrijf te beschermen tegen cyberdreigingen. Gelukkig biedt de “Mijn Cyberweerbare Zaak” (MCZ) subsidie een waardevolle oplossing. En kan voor beide zowel Analyst ICT als u een superlogische stap zijn. Wat is de MCZ-subsidie? De MCZ-subsidie is een overheidsinitiatief dat is ontworpen om kleine en middelgrote bedrijven te helpen hun cyberweerbaarheid te vergroten. Deze subsidie biedt financiële ondersteuning voor verschillende maatregelen en initiatieven die de digitale veiligheid van…
windows 10
Blog
Microsoft Adviseert Windows 10-gebruikers: Tijd voor een Nieuwe PC
In een recente aankondiging heeft Microsoft Windows 10-gebruikers geadviseerd om een nieuwe pc aan te schaffen als ze willen overstappen naar Windows 11. Maar is dit een superlogisch advies? Wij vroegen het ons af en hebben voor jullie het antwoord in dit blog. Dit advies komt niet geheel onverwacht, gezien de strenge hardware-eisen van Windows 11, waaronder de verplichte ondersteuning voor TPM 2.01. Waarom een Nieuwe PC? Microsoft heeft lange tijd geprobeerd gebruikers soepel te laten overstappen van Windows 10 naar Windows 11. Echter, met de naderende einddatum voor Windows 10-ondersteuning op 14 oktober 2025, wordt de overgang minder eenvoudig.…
Office 2024
Blog
Office 2024 voor consumenten Beschikbaar vanaf 1 oktober
Microsoft kondigt de release aan van Office 2024, beschikbaar vanaf 1 oktober 2024, voor consumenten en kleine bedrijven. Dit is een ideale oplossing voor gebruikers die liever een eenmalige aankoop doen in plaats van een abonnement op Microsoft 365. Office 2024 biedt nieuwe versies van de vertrouwde productiviteitsapps, waaronder Word, Excel, PowerPoint, OneNote, en Outlook, beschikbaar voor zowel pc als Mac. Microsoft Office 2024 Verbeterde prestaties en snelheid Een van de belangrijkste verbeteringen in Office 2024 is de focus op betere prestaties en snelheid. De zoekfunctie in Outlook is verder verfijnd om snellere en relevantere resultaten te bieden voor e-mails,…

A newsletter

Superlogic right?