How Frank Houtappels provides

Dit artikel is geschreven zonder medeweten van Frank Houtappels. Hij is directeur/eigenaar van We Provide en Analyst ICT en ik weet zeker dat hij alles wat ik schrijf gaat zitten veranderen. Niet om beter uit de verf te komen, nee, eerder om het af te zwakken (nuanceren noemt hij dat). Frank is namelijk een van de meest bescheiden mensen die ik ken. En die eigenschap helpt niet echt bij de promotie van je bedrijf. En als IT bedrijf, is dat harder nodig dan ooit; employer branding. Web Developers en andere tech’s hebben namelijk de status bereikt van Hollywoodster. Senior Developers zijn de Al Pacinos en De Niro’s van de arbeidsmarkt. Wat maakt dat ik me afvraag;

Hoe krijgen we die Al Pacino’s in godsnaam naar de Boschdijk?

Daarvoor ben ik dus een poosje We Provide ingedoken. Om te beginnen bij de kern, de wortel van het bedrijf, had ik een goed gesprek met de oprichter en eigenaar zelf.

Sorry Frank, ik ga het echte verhaal vertellen

Frank Houtappels (39) is een bijzondere ondernemer. Ik ken er een hoop, maar Frank wijkt nogal af van het gemiddelde. Hij zit vol tegenstrijdigheden. Denk: onopvallende, introverte man met baard, van oorsprong IT nerd met méga ondernemersdrive en ambitie. AL-TIJD aan het werk. In zijn hoofd, in zijn auto, overal. Denkt commercieel, gedraagt zich bescheiden.

Hij weet in een paar jaar tijd met zo’n 20 developers (en goeie ook) supersterke websites te bouwen voor serieuze merken. My Jewellery, Logistiek Concurrent, Vogel’s, Verfwinkel, om maar wat namen te noemen.

We Provide wint grote prijzen en schijnt nogal de shit te zijn in den lande. Vooral als ’t gaat om E-commerce, Magento. Van dat succes weten we in Brabant weinig want daar schept ie dus niet over op. Net zomin als dat ie nog steeds geen We Provide logo op het nieuwe (moddervette) pand heeft staan, dat aan de Boschdijk ligt en waar dagelijks ikwéétniethoeveel auto’s voorbij rijden. En dan vraagt hij of ik meer naamsbekendheid kan regelen. Duss.

Klinkt als een succesverhaal. Wat is dan het probleem?

Ik loop nou een paar maanden rond in ‘We Provide land’ en concludeer het volgende:

1. We Provide komt óm in de klanten. ‘Sorry André (Rieu), je moet éffe wachten tot we weer tijd hebben.’ En ja, dat zijn dus projecten van formaat.

2. Medewerkers zijn tevreden en écht trots op ‘hun’ bedrijf. Logisch ook. Sfeer is top en qua voorwaarden liggen ze met de kontjes in de boter.

3. Frank kan poep verkopen want hij praat geen poep. Zijn nerd-kant overruled zijn saleskant waardoor hij klanten adviseert wat ‘verstandig’ is. Klanten zijn dus dol op hem en op de developers die ‘het maken’.

Nou, glorie halleluja. Waar ontbreekt het dan aan?

Na een grondige analyse blijkt het probleem vrij simpel. Namelijk: Niemand wéét dat We Provide bestaat. En niemand wéét wat We Provide doet. Het wordt namelijk nooit verteld. En als gewone mensen niet weten dat je super vette websites bouwt, dan weten de Al Pacino’s onder de programmeurs het al helemaal niet. Hoe kunnen ze dan óóit bij We Provide solliciteren?

Oké. Point taken. Wat moet er nou gebeuren?

Laten we beginnen met het verhaal. ‘Wie we zijn. Wat we doen.’ En misschien wel het interessantst; ‘hóe we dat doen’. Want de pro’s van We Provide en Analyst ICT hebben iets gemeen. Ze hechten grote waarde aan expertise (zoek ’t lekker uit!). En aan samenwerking, of beter gezegd, co-creatie. Met elkaar én met klanten. En omdat ze ook nog verrekte gezellig zijn, vinden mensen het blijkbaar leuk om met (en bij) We Provide en Analyst ICT te werken.

Dat is dus het geheim.

Simpelweg vertéllen. En dat gaan we de komende tijd ook doen. Storytelling, bloggen, cases delen. Op social, op de website. En nee Frank, jullie hoeven echt niet op te scheppen. Gewoon, vertellen wat je doet. Want voor jullie is e-commerce gesneden koek en complexe websites vanzelfsprekend. Maar dat ís dus niet zo. Jullie zijn een groep bijzonder slimme gasten die websites bouwt waar bedrijven rijk mee worden. En waar bedrijven blíj van worden, want omzet en kwaliteit zijn één, maar een toffe club waar je op kunt bouwen is onbetaalbaar. En dat Frank, is preciés waarom de Al Pacino’s straks bij We Provide en Analyst ICT willen werken.

I rest my case.

Marion van Loon LinkedIn
Employer Branding Specialist

Zin om bij deze fijne club te horen? Ook als je nog geen Al Pacino bent, kom een kop koffie drinken!

Recent blogs

analyst ict ISL
News
Eenvoudig overstappen naar Analyst ICT: zo werkt het!
Het afgelopen jaar hebben we bij Analyst ICT met trots een aantal nieuwe klanten mogen verwelkomen, of zoals wij het noemen: onboarden. We merken dat het traject van eerste contact tot daadwerkelijke overstap vaak wat tijd kost. En dat begrijpen we maar al te goed. ICT wordt door veel bedrijven nog steeds als iets “vaags” ervaren. Tegelijkertijd raakt het vrijwel elk primair proces binnen een organisatie. Voeg daar de nuchtere Nederlandse mentaliteit aan toe “het is overal wel wat, dus waarom overstappen?” en het is logisch dat bedrijven hun tijd nemen. Toch zien we een duidelijke trend: veel ICT-dienstverleners in…
sharepoint onedrive het verschil
Blog
Kritieke Zero-Day Kwetsbaarheid in SharePoint Server: Wat u moet weten
Microsoft heeft recent gewaarschuwd voor een ernstige zero-day kwetsbaarheid in SharePoint Server, geregistreerd als CVE-2025-53770. Deze kwetsbaarheid wordt momenteel op grote schaal misbruikt en stelt aanvallers in staat om op afstand kwaadaardige code uit te voeren op getroffen servers. Het is belangrijk om te benadrukken dat alleen on-premises SharePoint-installaties kwetsbaar zijn; SharePoint Online in Microsoft 365 is niet vatbaar voor deze aanval. Wat is er aan de hand? Sinds 18 juli detecteert Microsoft actieve aanvallen die gebruikmaken van deze kwetsbaarheid. De aanvallers weten bestaande beveiligingsmaatregelen te omzeilen die eerder in juli zijn geïntroduceerd. De aanvalsmethode is gebaseerd op een eerder…
IOS26
Blog
iOS 26: Een Nieuwe Naam, een Nieuw Tijdperk
Apple heeft onlangs iOS 26 onthuld, en dat is niet zomaar een reguliere update. Met deze release slaat Apple een compleet nieuwe weg in — letterlijk én figuurlijk. De sprong van iOS 18 naar iOS 26 is geen typefout, maar een bewuste keuze die symbool staat voor een fundamentele verandering in hoe we het mobiele besturingssysteem van Apple moeten begrijpen. Van jaarlijkse updates naar een nieuw paradigma Volgens Apple is het tijdperk van jaarlijkse, incrementele updates voorbij. iOS 26 markeert het begin van een nieuw tijdperk waarin het besturingssysteem nauwer aansluit bij visionOS — het OS van de Apple Vision…

A newsletter

Superlogic right?