Zorgeloos overstappen van ICT dienstverlener

Afgelopen week zijn we bij een aantal bedrijven op gesprek geweest om te praten over een mogelijke overstap. Deze bedrijven geven aan van hun huidige ICT partner een ondoorzichtige kostenstructuur, niet proactief meedenken, slechte communicatie te ervaren. Wekenlang geen reactie/feedback op je aangemaakte ticket. Dit was de laatste druppel, de emmer is nu echt vol.

Vervolgens begint er voor die bedrijven een zoektocht naar een nieuwe ICT-partner, veel bedrijven kijken hier gigantisch tegenop en dat is niet nodig. Een overstap gaat altijd gepaard met verandering, en een verandering kan “gedoe” met zich meebrengen. Maar het is wel een bewuste keuze / verandering die wij samen met u maken. En hierdoor is deze keuze heel goed te plannen en zijn we voorbereid op “gedoe”.

Bij Analyst ICT hoeft dit geen “gedoe” te zijn en brengen wij je organisatie van A naar B. Dit gaat als volgt:

Stap 1: Analysefase

We voeren een grondige netwerkaudit uit. Hierdoor krijgen we een duidelijk overzicht van de omgeving van onze klant. We identificeren pijnpunten en risico’s. Daarnaast worden ook een aantal mogelijke scenario’s voorgesteld ter optimalisatie van de beveiliging binnen uw bedrijf. In deze fase is er niet alleen aandacht voor de ICT maar vooral ook voor de mensen. Wij lopen graag rond op de verschillende afdelingen en praten met verschillende van uw medewerkers om een goed beeld te hebben van “Wat gaat er goed? Wat kan er beter?”.

Stap 2: Overlegfase

We overlopen uw wensen en eisen en evalueren de verbeterscenario’s die naar boven zijn gekomen. Uiteraard wordt bij het formuleren van deze oplossingen rekening gehouden met uw verwachtingen en business vereisten. Ook is dit de fase waarin we zeker willen zijn dat er geen aannames gedaan worden.

Stap 3: Een plan

De planfase gaat van start. We komen met een plan van aanpak waarin wordt beschreven hoe we de zaken gaan aanpakken en welke kosten hier aan verbonden zijn.

Door deze stappen te volgen, kunt u de overstap maken naar een nieuwe partner zonder uw bedrijf te schaden. Met een beetje voorbereiding en veel communicatie kunt u zorgen voor een naadloze overgang die uw bedrijf draaiende houdt.

Het is belangrijk om te weten dat wij redelijk “ouderwets” zijn in onze dienstverlening, wij geloven er namelijk nog steeds in dat mensen op locatie (fysiek) het verschil maken. U kunt er daarom dan ook op vertrouwen dat op belangrijke momenten er medewerkers van ons team bij u aanwezig zijn.

Bij een akkoord gaan we starten met de overstap, hierin gebeurt grofweg het volgende;

  • Communicatie met uw huidige leveranciers
  • Overname bestaande hardware/software licenties
  • Opzetten en uitrol van het Analyst ICT monitoringsysteem (wij werken volgens het MSP model)
  • Opzetten en verbeteren documentatie
  • Wijzigen van de wachtwoorden, zodat er weer een partij verantwoordelijk is.
  • Interne kick-off meeting met daarbij uitleg hoe support gegeven gaat worden bij vragen en veel aandacht voor bereikbaarheid en het aanmelden van mogelijke problemen.

Bent u op zoek naar een nieuwe ICT-partner? Neem contact met ons op om te zien hoe we kunnen helpen. Wij zijn gespecialiseerd in het leveren van ICT-oplossingen voor het MKB, en ons team zal ervoor zorgen dat u het maximale uit uw ICT haalt. Dat is toch #superlogisch?

Recent blogs

analyst ict ISL
News
Eenvoudig overstappen naar Analyst ICT: zo werkt het!
Het afgelopen jaar hebben we bij Analyst ICT met trots een aantal nieuwe klanten mogen verwelkomen, of zoals wij het noemen: onboarden. We merken dat het traject van eerste contact tot daadwerkelijke overstap vaak wat tijd kost. En dat begrijpen we maar al te goed. ICT wordt door veel bedrijven nog steeds als iets “vaags” ervaren. Tegelijkertijd raakt het vrijwel elk primair proces binnen een organisatie. Voeg daar de nuchtere Nederlandse mentaliteit aan toe “het is overal wel wat, dus waarom overstappen?” en het is logisch dat bedrijven hun tijd nemen. Toch zien we een duidelijke trend: veel ICT-dienstverleners in…
sharepoint onedrive het verschil
Blog
Kritieke Zero-Day Kwetsbaarheid in SharePoint Server: Wat u moet weten
Microsoft heeft recent gewaarschuwd voor een ernstige zero-day kwetsbaarheid in SharePoint Server, geregistreerd als CVE-2025-53770. Deze kwetsbaarheid wordt momenteel op grote schaal misbruikt en stelt aanvallers in staat om op afstand kwaadaardige code uit te voeren op getroffen servers. Het is belangrijk om te benadrukken dat alleen on-premises SharePoint-installaties kwetsbaar zijn; SharePoint Online in Microsoft 365 is niet vatbaar voor deze aanval. Wat is er aan de hand? Sinds 18 juli detecteert Microsoft actieve aanvallen die gebruikmaken van deze kwetsbaarheid. De aanvallers weten bestaande beveiligingsmaatregelen te omzeilen die eerder in juli zijn geïntroduceerd. De aanvalsmethode is gebaseerd op een eerder…
IOS26
Blog
iOS 26: Een Nieuwe Naam, een Nieuw Tijdperk
Apple heeft onlangs iOS 26 onthuld, en dat is niet zomaar een reguliere update. Met deze release slaat Apple een compleet nieuwe weg in — letterlijk én figuurlijk. De sprong van iOS 18 naar iOS 26 is geen typefout, maar een bewuste keuze die symbool staat voor een fundamentele verandering in hoe we het mobiele besturingssysteem van Apple moeten begrijpen. Van jaarlijkse updates naar een nieuw paradigma Volgens Apple is het tijdperk van jaarlijkse, incrementele updates voorbij. iOS 26 markeert het begin van een nieuw tijdperk waarin het besturingssysteem nauwer aansluit bij visionOS — het OS van de Apple Vision…

A newsletter

Superlogic right?