Ga wachtwoordloos met de Azure AD tijdelijke toegangspas

De nieuwe Azure AD Tijdelijk Toegangspas (TAP) is vanaf heden beschikbaar. Met de nieuwe preview feature is het mogelijk om een tijdelijk toegangswachtwoord te configureren. Het belangrijkste doel om naar volledig wachtwoordloos te gaan zonder een geconfigureerd wachtwoord.

Wat is de nieuwe Tijdelijke Toegangspas functie?

Tijdelijke toegangspas is een nieuwe manier voor het aanmaken en onboarden van nieuwe gebruikers met een soort tijdelijk wachtwoord voor de gebruiker. Met een tijdelijke toegangspas is het mogelijk om wachtwoordloze authenticatie en MFA, SSPR, Windows Hello methoden in te voeren.

Met de Tijdelijke Toegangspas (TAP) functie zal een tijdelijk wachtwoord worden ingesteld voor de gebruikers met een vervaltijd.

Wachtwoordloze authenticatie methoden, zoals FIDO2 en de wachtwoordloze telefoon sign-in via de Microsoft Authenticator app, stellen gebruikers in staat om veilig in te loggen zonder een wachtwoord. Vóór de Azure AD Temporary Access Pass-functie was het inschrijven van nieuwe en het resetten van huidige wachtwoordloze authenticatiemethoden niet het meest gebruiksvriendelijke onderdeel.

TAP is een in de tijd gelimiteerde passcode uitgegeven door een admin en kan gebruikt worden voor de onboarding van andere wachtwoordloze authenticatiemethodes. De belangrijkste reden; TAP maakt het herstel gemakkelijker wanneer een gebruiker zijn sterke wachtwoordloze authenticatie is kwijtgeraakt of vergeten. De functie is een goede start voor een volledig wachtwoordloze omgeving in de functie en stopt het gebruik van permanente wachtwoorden binnen de omgeving.

TAP maakt ook het herstel gemakkelijker wanneer een gebruiker zijn sterke authenticatiefactor zoals een FIDO2-beveiligingssleutel of Microsoft Authenticator-app is kwijtgeraakt of vergeten, maar zich moet aanmelden om nieuwe sterke authenticatiemethoden te registreren. Het klinkt misschien wat ingewikkeld als je geen ICT kennis hebt, maar je zult merken dat dit een hoop tijd en irritatie scheelt voor de gebruiker.

Dit is een super handige functie waar wij graag gebruik van maken voor onze klanten. #superlogisch toch? Mogen wij je hier verder mee helpen? neem contact op met onze team.

Laatste blogs

Blog
Apple lanceert nieuwe producten: wat betekent dit voor uw bedrijf?
Apple presenteerde gisteren de nieuwste iPhones, AirPods en Apple Watches. Mooie innovaties – maar vooral interessant om te kijken wat dit voor u als ondernemer kan betekenen. Wij zetten de belangrijkste punten kort en logisch op een rij. De nieuwe iPhones De iPhone 17, 17 Pro en de ultradunne iPhone Air zijn sneller, sterker en hebben betere camera’s. Voor u betekent dit: Sneller werken onderweg, zonder vertragingen. Betere video en foto’s, handig voor marketing of klantcommunicatie. e-SIM only: veiliger en flexibeler bij internationaal gebruik. AirPods Pro 3 De nieuwe AirPods zijn niet alleen beter in geluid en ruisonderdrukking, maar meten ook hartslag…
apple intelligence
Blog
Slimmer werken met Apple Intelligence: Wat betekent dit voor jouw organisatie?
Apple heeft onlangs een nieuwe stap gezet in de wereld van kunstmatige intelligentie met de introductie van Apple Intelligence. Vanaf dit najaar is deze technologie ook beschikbaar in het Nederlands, en dat opent de deur naar een reeks slimme functies voor zakelijke gebruikers. Maar wat houdt Apple Intelligence precies in, en hoe kan jouw organisatie hiervan profiteren? Wat is Apple Intelligence? Apple Intelligence is een geïntegreerd AI-systeem dat draait op je eigen Apple-apparaat — zoals een iPhone, iPad, Mac of Apple Watch. In tegenstelling tot veel andere AI-oplossingen, werkt Apple’s systeem lokaal. Je gegevens blijven dus op je toestel en worden…
analyst ict ISL
Nieuws
Eenvoudig overstappen naar Analyst ICT: zo werkt het!
Het afgelopen jaar hebben we bij Analyst ICT met trots een aantal nieuwe klanten mogen verwelkomen, of zoals wij het noemen: onboarden. We merken dat het traject van eerste contact tot daadwerkelijke overstap vaak wat tijd kost. En dat begrijpen we maar al te goed. ICT wordt door veel bedrijven nog steeds als iets “vaags” ervaren. Tegelijkertijd raakt het vrijwel elk primair proces binnen een organisatie. Voeg daar de nuchtere Nederlandse mentaliteit aan toe “het is overal wel wat, dus waarom overstappen?” en het is logisch dat bedrijven hun tijd nemen. Toch zien we een duidelijke trend: veel ICT-dienstverleners in…

Een nieuwsbrief

Superlogisch toch?