Handleiding klantportaal

Deze pagina is bedoeld om klanten van Analyst ICT op weg te helpen met het Autotask-systeem voor het aanmaken en beheren van tickets.

1.      Inleiding

Dit is de handleiding voor de client portal van Autotask. Autotask is het systeem waarmee je vanaf nu alle meldingen en tickets kunt genereren. De bedoeling van dit systeem is om één overzicht te hebben voor u als klant en uw vaste contactpersoon van Analyst ICT.

2.      Welkomsmail

U heeft zojuist een e-mail ontvangen van ‘Autotask’. In deze e-mail wordt u gevraagd om op een link te drukken en een wachtwoord in te stellen. Bent u uw wachtwoord vergeten, dan kunt u altijd met ‘I forgot my password’ een nieuw wachtwoord aanvragen. De tekst ‘A password reset email has been sent to the email address on file’ verschijnt in uw scherm, en u kunt via de e-mail een nieuw wachtwoord instellen.

3.      Inloggen

Na stap 2 is het mogelijk in te loggen in het klantportaal. U kunt hiervoor naar onze website gaan www.analystict.nl en in het menu van de website vindt u de optie ‘klantportaal”

De belangrijkste functie van het klantportaal is dat je eenvoudig een ticket kunt aanmaken. Als je bent ingelogd, zie je onderstaand scherm. Je kunt dan via ‘new ticket’ een ticket aanmaken. ‘New ticket’ vind je boven in de menubalk onder ’tickets’ of op het dashboard onder het kopje ’tickets’ en dan ‘new ticket’.

Vervolgens kunt u een keuze maken welk type ticket u wilt aanmaken.

5.      Type tickets

Het systeem kent de volgende type tickets namelijk:

  1. Algemeen verzoek
  2. Hardware verzoek
  3. Informatie verzoek
  4. Sales / Offerte verzoek
  5. Software verzoek

De meeste algemene vragen of werkzaamheden die gepland dienen te worden, kunt u kwijt in een algemeen verzoek. Zijn er specifieke vragen over hardware, software of informatie, dan betreft dit vaak vragen omtrent beveiliging of andere privacygevoelige zaken.

In deze handleiding kiezen we daarom voor een ‘Algemeen verzoek’

In dit nieuwe ticket geef je het ticket een naam, bijvoorbeeld ‘Installatie nieuwe werkplek Piet’. Vervolgens kun je van je eigen organisatie een contactpersoon kiezen met wie wij deze werkzaamheden dienen te plannen. Bij de ‘Description’, oftewel omschrijving, geef je aan wat dient te gebeuren en wanneer. Bijvoorbeeld: ‘Graag nieuwe werkplek Piet installeren; deze dient ingericht te worden als een administratieve werkplek’. Indien er een datum gewenst is, kun je deze meteen opgeven.

Configuration item kun je leeg laten

Daarna druk je op “SAVE TICKET

Je ticket wordt nu in behandeling genomen door de servicedesk. Je ontvangt binnen 12 uur een reactie met een meldingsnummer erin.

6.      Status tickets

Vanaf nu kun je de status van je ticket volgen in het hoofdscherm onder OPEN TICKETS.

7.      Wat nu verder?

Het is de bedoeling dat alle communicatie omtrent je melding vanaf nu via Autotask gaat en niet meer via e-mail. Wil je zien wat de huidige stand van zaken is, open dan het desbetreffende ticket door op het ticketnummer te klikken.

Door het gebruik van het ticketsysteem hopen wij u een eenduidige manier van werken te geven en voor u als gebruiker of als ICT-contactpersoon een middel om het overzicht te bewaren.

Indien u nog vragen heeft neem gerust contact met ons op.

Laatste blogs

IOS26
Blog
iOS 26: Een Nieuwe Naam, een Nieuw Tijdperk
Apple heeft onlangs iOS 26 onthuld, en dat is niet zomaar een reguliere update. Met deze release slaat Apple een compleet nieuwe weg in — letterlijk én figuurlijk. De sprong van iOS 18 naar iOS 26 is geen typefout, maar een bewuste keuze die symbool staat voor een fundamentele verandering in hoe we het mobiele besturingssysteem van Apple moeten begrijpen. Van jaarlijkse updates naar een nieuw paradigma Volgens Apple is het tijdperk van jaarlijkse, incrementele updates voorbij. iOS 26 markeert het begin van een nieuw tijdperk waarin het besturingssysteem nauwer aansluit bij visionOS — het OS van de Apple Vision…
microsoft solutions partner modern work
Nieuws
Analyst ICT wederom erkend als Microsoft Solutions Partner voor Modern Work
Met trots mogen wij melden dat Analyst ICT opnieuw is erkend als Microsoft Solutions Partner voor Modern Work. Deze status bevestigt onze inzet voor het leveren van hoogwaardige, superlogische, moderne werkplekoplossingen die organisaties helpen om slimmer, efficiënter en veiliger samen te werken. De erkenning als Solutions Partner betekent dat wij voldoen aan de strenge eisen van Microsoft op het gebied van klanttevredenheid, technische expertise en succesvolle implementaties van Microsoft 365-oplossingen. Denk hierbij aan Microsoft Teams, SharePoint, Exchange Online en Intune – allemaal tools die wij dagelijks inzetten om onze klanten te ondersteunen in hun digitale transformatie. Als Solutions Partner kunnen wij…
NIS2 richtlijn
Nieuws
Waarom Analyst ICT werkt aan NIS2 certificering
Bij Analyst ICT zijn we trots op onze bestaande certificeringen: ISO 27001, ISO 9001 en NEN7510. Deze certificeringen tonen aan dat we voldoen aan internationale normen voor informatiebeveiliging, kwaliteitsmanagement en zorginformatieveiligheid. Maar we stoppen niet daar. We zijn hard aan het werk om ook NIS2-certificering te behalen, en de eerste stappen zijn al gezet. Zo tonen als bewijs dat wij actief werken aan het verkrijgen van de volledige NIS2 Quality Mark Certificering. Dit laat zien dat wij het naleven van de NIS2-richtlijnen en het waarborgen van de veiligheid van onze systemen en gegevens als een superlogische stap beschouwen. Wat is…

Een nieuwsbrief

Superlogisch toch?