How Frank Houtappels provides

Dit artikel is geschreven zonder medeweten van Frank Houtappels. Hij is directeur/eigenaar van We Provide en Analyst ICT en ik weet zeker dat hij alles wat ik schrijf gaat zitten veranderen. Niet om beter uit de verf te komen, nee, eerder om het af te zwakken (nuanceren noemt hij dat). Frank is namelijk een van de meest bescheiden mensen die ik ken. En die eigenschap helpt niet echt bij de promotie van je bedrijf. En als IT bedrijf, is dat harder nodig dan ooit; employer branding. Web Developers en andere tech’s hebben namelijk de status bereikt van Hollywoodster. Senior Developers zijn de Al Pacinos en De Niro’s van de arbeidsmarkt. Wat maakt dat ik me afvraag;

Hoe krijgen we die Al Pacino’s in godsnaam naar de Boschdijk?

Daarvoor ben ik dus een poosje We Provide ingedoken. Om te beginnen bij de kern, de wortel van het bedrijf, had ik een goed gesprek met de oprichter en eigenaar zelf.

Sorry Frank, ik ga het echte verhaal vertellen

Frank Houtappels (39) is een bijzondere ondernemer. Ik ken er een hoop, maar Frank wijkt nogal af van het gemiddelde. Hij zit vol tegenstrijdigheden. Denk: onopvallende, introverte man met baard, van oorsprong IT nerd met méga ondernemersdrive en ambitie. AL-TIJD aan het werk. In zijn hoofd, in zijn auto, overal. Denkt commercieel, gedraagt zich bescheiden.

Hij weet in een paar jaar tijd met zo’n 20 developers (en goeie ook) supersterke websites te bouwen voor serieuze merken. My Jewellery, Logistiek Concurrent, Vogel’s, Verfwinkel, om maar wat namen te noemen.

We Provide wint grote prijzen en schijnt nogal de shit te zijn in den lande. Vooral als ’t gaat om E-commerce, Magento. Van dat succes weten we in Brabant weinig want daar schept ie dus niet over op. Net zomin als dat ie nog steeds geen We Provide logo op het nieuwe (moddervette) pand heeft staan, dat aan de Boschdijk ligt en waar dagelijks ikwéétniethoeveel auto’s voorbij rijden. En dan vraagt hij of ik meer naamsbekendheid kan regelen. Duss.

Klinkt als een succesverhaal. Wat is dan het probleem?

Ik loop nou een paar maanden rond in ‘We Provide land’ en concludeer het volgende:

1. We Provide komt óm in de klanten. ‘Sorry André (Rieu), je moet éffe wachten tot we weer tijd hebben.’ En ja, dat zijn dus projecten van formaat.

2. Medewerkers zijn tevreden en écht trots op ‘hun’ bedrijf. Logisch ook. Sfeer is top en qua voorwaarden liggen ze met de kontjes in de boter.

3. Frank kan poep verkopen want hij praat geen poep. Zijn nerd-kant overruled zijn saleskant waardoor hij klanten adviseert wat ‘verstandig’ is. Klanten zijn dus dol op hem en op de developers die ‘het maken’.

Nou, glorie halleluja. Waar ontbreekt het dan aan?

Na een grondige analyse blijkt het probleem vrij simpel. Namelijk: Niemand wéét dat We Provide bestaat. En niemand wéét wat We Provide doet. Het wordt namelijk nooit verteld. En als gewone mensen niet weten dat je super vette websites bouwt, dan weten de Al Pacino’s onder de programmeurs het al helemaal niet. Hoe kunnen ze dan óóit bij We Provide solliciteren?

Oké. Point taken. Wat moet er nou gebeuren?

Laten we beginnen met het verhaal. ‘Wie we zijn. Wat we doen.’ En misschien wel het interessantst; ‘hóe we dat doen’. Want de pro’s van We Provide en Analyst ICT hebben iets gemeen. Ze hechten grote waarde aan expertise (zoek ’t lekker uit!). En aan samenwerking, of beter gezegd, co-creatie. Met elkaar én met klanten. En omdat ze ook nog verrekte gezellig zijn, vinden mensen het blijkbaar leuk om met (en bij) We Provide en Analyst ICT te werken.

Dat is dus het geheim.

Simpelweg vertéllen. En dat gaan we de komende tijd ook doen. Storytelling, bloggen, cases delen. Op social, op de website. En nee Frank, jullie hoeven echt niet op te scheppen. Gewoon, vertellen wat je doet. Want voor jullie is e-commerce gesneden koek en complexe websites vanzelfsprekend. Maar dat ís dus niet zo. Jullie zijn een groep bijzonder slimme gasten die websites bouwt waar bedrijven rijk mee worden. En waar bedrijven blíj van worden, want omzet en kwaliteit zijn één, maar een toffe club waar je op kunt bouwen is onbetaalbaar. En dat Frank, is preciés waarom de Al Pacino’s straks bij We Provide en Analyst ICT willen werken.

I rest my case.

Marion van Loon LinkedIn
Employer Branding Specialist

Zin om bij deze fijne club te horen? Ook als je nog geen Al Pacino bent, kom een kop koffie drinken!

Laatste blogs

uwv eindhoven
Nieuws
Samenwerking met het UWV: Superlogisch!
Afgelopen maand ging de telefoon. “Hallo, met Ron van het UWV.” Mijn eerste gedachte was: “Wat heb ik nu weer gedaan?” Na mijn vorige baan had ik niet verwacht het UWV snel nodig te hebben. Wat bleek? Het UWV had onze vacature gezien en een geschikte kandidaat gevonden. Mijn eerste reactie was sceptisch: “Echt? Het UWV een kandidaat?” Maar als Kempisch bedrijf moeten we geen vooroordelen hebben. Het is een kleine wereld, dus vooruit met de geit. De goede daad van deze maand: luisteren naar de UWV-kandidaat. 😉 Tot onze grote verbazing (want zoals velen hadden wij vooroordelen over het…
Blog
De Impact van Trumps Herverkiezing op Cyberveiligheid in Europa
Afgelopen weekend was er veel over dit onderwerp te doen. Voor ons een reden tot onderzoek. In dit blog een samenvatting van onze bevindingen. De herverkiezing van Donald Trump als president van de Verenigde Staten heeft wereldwijd veel reacties uitgelokt, en Europa is geen uitzondering. Een van de belangrijkste gebieden waar zijn herverkiezing invloed op kan hebben, is cyberveiligheid. In deze blog onderzoeken we de mogelijke gevolgen voor Europa. Veranderende Prioriteiten in de VS Onder Trump heeft de VS een meer isolationistische benadering aangenomen, wat zou kunnen betekenen dat er minder samenwerking is op het gebied van cyberveiligheid. Dit kan…
inbound smtp dane with dnssec for exchange
Blog
Microsoft rolt inbound SMTP DANE en DNSSEC uit in Exchange Online
Wat doen ze hoor ik veel mensen denken? In de steeds veranderende wereld van digitale communicatie is e-mailbeveiliging een topprioriteit geworden voor bedrijven van elke omvang. Microsoft heeft onlangs een belangrijke stap gezet door inbound SMTP DANE (DNS-based Authentication of Named Entities) met DNSSEC (Domain Name System Security Extensions) algemeen beschikbaar te maken voor klanten van Exchange Online, onderdeel van Microsoft 365. Maar wat betekent dit precies en waarom is het zo belangrijk voor onze klanten en MKB-bedrijven? Wij zetten dit even #superlogisch onder elkaar. Wat is SMTP DANE en DNSSEC? SMTP DANE is een protocol dat helpt bij het…

Een nieuwsbrief

Superlogisch toch?