Ga wachtwoordloos met de Azure AD tijdelijke toegangspas

De nieuwe Azure AD Tijdelijk Toegangspas (TAP) is vanaf heden beschikbaar. Met de nieuwe preview feature is het mogelijk om een tijdelijk toegangswachtwoord te configureren. Het belangrijkste doel om naar volledig wachtwoordloos te gaan zonder een geconfigureerd wachtwoord.

Wat is de nieuwe Tijdelijke Toegangspas functie?

Tijdelijke toegangspas is een nieuwe manier voor het aanmaken en onboarden van nieuwe gebruikers met een soort tijdelijk wachtwoord voor de gebruiker. Met een tijdelijke toegangspas is het mogelijk om wachtwoordloze authenticatie en MFA, SSPR, Windows Hello methoden in te voeren.

Met de Tijdelijke Toegangspas (TAP) functie zal een tijdelijk wachtwoord worden ingesteld voor de gebruikers met een vervaltijd.

Wachtwoordloze authenticatie methoden, zoals FIDO2 en de wachtwoordloze telefoon sign-in via de Microsoft Authenticator app, stellen gebruikers in staat om veilig in te loggen zonder een wachtwoord. Vóór de Azure AD Temporary Access Pass-functie was het inschrijven van nieuwe en het resetten van huidige wachtwoordloze authenticatiemethoden niet het meest gebruiksvriendelijke onderdeel.

TAP is een in de tijd gelimiteerde passcode uitgegeven door een admin en kan gebruikt worden voor de onboarding van andere wachtwoordloze authenticatiemethodes. De belangrijkste reden; TAP maakt het herstel gemakkelijker wanneer een gebruiker zijn sterke wachtwoordloze authenticatie is kwijtgeraakt of vergeten. De functie is een goede start voor een volledig wachtwoordloze omgeving in de functie en stopt het gebruik van permanente wachtwoorden binnen de omgeving.

TAP maakt ook het herstel gemakkelijker wanneer een gebruiker zijn sterke authenticatiefactor zoals een FIDO2-beveiligingssleutel of Microsoft Authenticator-app is kwijtgeraakt of vergeten, maar zich moet aanmelden om nieuwe sterke authenticatiemethoden te registreren. Het klinkt misschien wat ingewikkeld als je geen ICT kennis hebt, maar je zult merken dat dit een hoop tijd en irritatie scheelt voor de gebruiker.

Dit is een super handige functie waar wij graag gebruik van maken voor onze klanten. #superlogisch toch? Mogen wij je hier verder mee helpen? neem contact op met onze team.

Laatste blogs

Cyber Resilience Act
Nieuws
Wat is de Cyber Resilience Act en Waarom is het Belangrijk?
In de afgelopen tijd horen we steeds meer over de Cyber Resilience Act (CRA). Maar wat houdt deze wet precies in en waarom is het zo belangrijk voor bedrijven en consumenten? In deze blog leggen we uit wat de CRA is en wat de voordelen zijn voor onze klanten bij Analyst ICT. Wat is de Cyber Resilience Act? De Cyber Resilience Act is een nieuwe wetgeving van de Europese Unie die is ontworpen om de cybersecurity van producten met digitale componenten te verbeteren. Dit omvat een breed scala aan producten, van software en hardware tot Internet of Things (IoT)-apparaten. De…
FD Gazelle 2024
Nieuws
Belofte maakt schuld: Onze FD Gazelle
Daar is de beloofde foto van onze FD Gazelle 2024! Nog steeds lachen wij een beetje om ons oepsje. Helaas zonder Berry van Bree, maar dat heeft een hele goede reden: hij is namelijk vader geworden van een zoon. Superlogisch dus en dubbel prijs! Wij zijn zeker trots dat we ieder jaar stappen blijven maken en dat iedereen bij Analyst ICT er iedere dag aan werkt om een beetje beter te worden en te zijn voor onze klanten.
bluebeam
Blog
Bluebeam PDF Editor voor bouw en infra bedrijven
Bij Analyst ICT zien we een groeiende trend: steeds meer van onze klanten in de bouw- en infrasector kiezen voor Bluebeam PDF Editor. Maar wat maakt deze PDF-editor zo bijzonder en waarom is het een gamechanger voor bedrijven in deze sectoren? Wat is Bluebeam PDF Editor? Bluebeam PDF Editor is een krachtige tool die speciaal is ontworpen om de workflow van bouw- en infrastructuurprojecten te verbeteren. Het biedt een breed scala aan functies die verder gaan dan de standaard PDF-bewerkingsmogelijkheden. Met Bluebeam kunnen gebruikers niet alleen PDF’s maken en bewerken, maar ook samenwerken, annoteren en documenten beheren op een manier…

Een nieuwsbrief

Superlogisch toch?