Microsoft Exchange 2016 en 2019: Einde van een tijdperk

Microsoft heeft aangekondigd dat de ondersteuning voor Exchange Server 2016 en 2019 op 14 oktober 2025 zal eindigen. Dit betekent dat deze versies na deze datum geen technische ondersteuning, bugfixes of beveiligingsupdates meer zullen ontvangen

Wat betekent dit voor gebruikers?

Hoewel Exchange 2016 en 2019 na oktober 2025 nog steeds zullen functioneren, zullen ze kwetsbaarder worden voor beveiligingsrisico’s en andere technische problemen. Microsoft raadt gebruikers daarom aan om nu actie te ondernemen om toekomstige problemen te voorkomen

Migratieopties

Gebruikers hebben twee belangrijke opties: migreren naar Exchange Online of upgraden naar de nieuwe Exchange Server Subscription Edition (SE), die later dit jaar wordt gelanceerd

Migreren naar Exchange Online: Dit is de eenvoudigste en meest aanbevolen optie. Door over te stappen naar de cloud, profiteren gebruikers van de nieuwste functies en technologieën, waaronder geavanceerde AI-mogelijkheden die niet beschikbaar zijn voor on-premises installaties

Upgraden naar Exchange Server SE: Voor organisaties die hun Exchange-servers on-premises willen blijven gebruiken, biedt de nieuwe SE-versie een goede oplossing. Gebruikers van Exchange 2019 kunnen direct upgraden naar SE, terwijl gebruikers van Exchange 2016 eerst moeten upgraden naar Exchange 2019 voordat ze naar SE kunnen overstappen

Voorbereiding op de toekomst

Microsoft heeft specifieke tools en resources beschikbaar gesteld om de migratie zo soepel mogelijk te laten verlopen. Het FastTrack-programma biedt bijvoorbeeld ondersteuning van planning tot uitvoering, zodat organisaties zonder problemen kunnen overstappen

Het einde van de ondersteuning voor Exchange 2016 en 2019 markeert een belangrijke overgangsperiode voor veel organisaties. Door nu te migreren naar Exchange Online of voor te bereiden op de upgrade naar Exchange Server SE, kunnen bedrijven ervoor zorgen dat hun e-mailinfrastructuur veilig en up-to-date blijft. Analyst ICT is gespecialiseerd in dit soort type upgrades. Dus heeft uw organisatie hulp nodig? neem dan even contact op.

Laatste blogs

Blog
Apple lanceert nieuwe producten: wat betekent dit voor uw bedrijf?
Apple presenteerde gisteren de nieuwste iPhones, AirPods en Apple Watches. Mooie innovaties – maar vooral interessant om te kijken wat dit voor u als ondernemer kan betekenen. Wij zetten de belangrijkste punten kort en logisch op een rij. De nieuwe iPhones De iPhone 17, 17 Pro en de ultradunne iPhone Air zijn sneller, sterker en hebben betere camera’s. Voor u betekent dit: Sneller werken onderweg, zonder vertragingen. Betere video en foto’s, handig voor marketing of klantcommunicatie. e-SIM only: veiliger en flexibeler bij internationaal gebruik. AirPods Pro 3 De nieuwe AirPods zijn niet alleen beter in geluid en ruisonderdrukking, maar meten ook hartslag…
apple intelligence
Blog
Slimmer werken met Apple Intelligence: Wat betekent dit voor jouw organisatie?
Apple heeft onlangs een nieuwe stap gezet in de wereld van kunstmatige intelligentie met de introductie van Apple Intelligence. Vanaf dit najaar is deze technologie ook beschikbaar in het Nederlands, en dat opent de deur naar een reeks slimme functies voor zakelijke gebruikers. Maar wat houdt Apple Intelligence precies in, en hoe kan jouw organisatie hiervan profiteren? Wat is Apple Intelligence? Apple Intelligence is een geïntegreerd AI-systeem dat draait op je eigen Apple-apparaat — zoals een iPhone, iPad, Mac of Apple Watch. In tegenstelling tot veel andere AI-oplossingen, werkt Apple’s systeem lokaal. Je gegevens blijven dus op je toestel en worden…
analyst ict ISL
Nieuws
Eenvoudig overstappen naar Analyst ICT: zo werkt het!
Het afgelopen jaar hebben we bij Analyst ICT met trots een aantal nieuwe klanten mogen verwelkomen, of zoals wij het noemen: onboarden. We merken dat het traject van eerste contact tot daadwerkelijke overstap vaak wat tijd kost. En dat begrijpen we maar al te goed. ICT wordt door veel bedrijven nog steeds als iets “vaags” ervaren. Tegelijkertijd raakt het vrijwel elk primair proces binnen een organisatie. Voeg daar de nuchtere Nederlandse mentaliteit aan toe “het is overal wel wat, dus waarom overstappen?” en het is logisch dat bedrijven hun tijd nemen. Toch zien we een duidelijke trend: veel ICT-dienstverleners in…

Een nieuwsbrief

Superlogisch toch?