Zorgeloos overstappen van ICT dienstverlener

Afgelopen week zijn we bij een aantal bedrijven op gesprek geweest om te praten over een mogelijke overstap. Deze bedrijven geven aan van hun huidige ICT partner een ondoorzichtige kostenstructuur, niet proactief meedenken, slechte communicatie te ervaren. Wekenlang geen reactie/feedback op je aangemaakte ticket. Dit was de laatste druppel, de emmer is nu echt vol.

Vervolgens begint er voor die bedrijven een zoektocht naar een nieuwe ICT-partner, veel bedrijven kijken hier gigantisch tegenop en dat is niet nodig. Een overstap gaat altijd gepaard met verandering, en een verandering kan “gedoe” met zich meebrengen. Maar het is wel een bewuste keuze / verandering die wij samen met u maken. En hierdoor is deze keuze heel goed te plannen en zijn we voorbereid op “gedoe”.

Bij Analyst ICT hoeft dit geen “gedoe” te zijn en brengen wij je organisatie van A naar B. Dit gaat als volgt:

Stap 1: Analysefase

We voeren een grondige netwerkaudit uit. Hierdoor krijgen we een duidelijk overzicht van de omgeving van onze klant. We identificeren pijnpunten en risico’s. Daarnaast worden ook een aantal mogelijke scenario’s voorgesteld ter optimalisatie van de beveiliging binnen uw bedrijf. In deze fase is er niet alleen aandacht voor de ICT maar vooral ook voor de mensen. Wij lopen graag rond op de verschillende afdelingen en praten met verschillende van uw medewerkers om een goed beeld te hebben van “Wat gaat er goed? Wat kan er beter?”.

Stap 2: Overlegfase

We overlopen uw wensen en eisen en evalueren de verbeterscenario’s die naar boven zijn gekomen. Uiteraard wordt bij het formuleren van deze oplossingen rekening gehouden met uw verwachtingen en business vereisten. Ook is dit de fase waarin we zeker willen zijn dat er geen aannames gedaan worden.

Stap 3: Een plan

De planfase gaat van start. We komen met een plan van aanpak waarin wordt beschreven hoe we de zaken gaan aanpakken en welke kosten hier aan verbonden zijn.

Door deze stappen te volgen, kunt u de overstap maken naar een nieuwe partner zonder uw bedrijf te schaden. Met een beetje voorbereiding en veel communicatie kunt u zorgen voor een naadloze overgang die uw bedrijf draaiende houdt.

Het is belangrijk om te weten dat wij redelijk “ouderwets” zijn in onze dienstverlening, wij geloven er namelijk nog steeds in dat mensen op locatie (fysiek) het verschil maken. U kunt er daarom dan ook op vertrouwen dat op belangrijke momenten er medewerkers van ons team bij u aanwezig zijn.

Bij een akkoord gaan we starten met de overstap, hierin gebeurt grofweg het volgende;

  • Communicatie met uw huidige leveranciers
  • Overname bestaande hardware/software licenties
  • Opzetten en uitrol van het Analyst ICT monitoringsysteem (wij werken volgens het MSP model)
  • Opzetten en verbeteren documentatie
  • Wijzigen van de wachtwoorden, zodat er weer een partij verantwoordelijk is.
  • Interne kick-off meeting met daarbij uitleg hoe support gegeven gaat worden bij vragen en veel aandacht voor bereikbaarheid en het aanmelden van mogelijke problemen.

Bent u op zoek naar een nieuwe ICT-partner? Neem contact met ons op om te zien hoe we kunnen helpen. Wij zijn gespecialiseerd in het leveren van ICT-oplossingen voor het MKB, en ons team zal ervoor zorgen dat u het maximale uit uw ICT haalt. Dat is toch #superlogisch?

Laatste blogs

CoPilot
Blog
Superlogisch aan de slag met Microsoft 365 Copilot: 7 prompting tips voor uw organisatie
In de praktijk zien we vaak dat organisaties enthousiast starten met een slimme tool zoals Microsoft 365 Copilot, maar dan blijven hangen op de vraag: “Hoe benut ik ‘m slim?” Want: zonder duidelijke input krijgt u soms output die nét niet helpt. Als uw digitale assistent niet weet wat u wilt, lukt het niet om u gemoedsrust, overzicht en eenvoud te geven. Wij geloven dat ICT menselijker moet zijn: helder, betrouwbaar, zonder gedoe. Daarom geven we u hier 7 praktische prompting­tips die helpen om Copilot echt productief in te zetten. U krijgt grip op de tool, zodat u rust voor…
copilot 365
Blog
Microsoft 365 Copilot app: Superlogische antwoorden
Probleem Veel MKB-bedrijven kampen ermee: medewerkers staren tegen een volle mailbox, grote documenten, eindeloze vergaderingsoverzichten of losse actiepunten aan. De uitdaging: hoe krijgen we sneller grip op de dagelijkse werkstroom, zonder dat het automatiserings­project groter wordt dan het werk zelf? Oplossing Met de Microsoft 365 Copilot app biedt Microsoft een slimme sparringpartner voor uw werkplek: het helpt bij schrijven, samenvatten, plannen en analyseren — binnen het vertrouwde Microsoft 365-ecosysteem. Voor u als directeur, ICT-manager of backoffice-verantwoordelijke: het betekent minder tijd kwijt aan routine en meer focus op de kern van uw werk. Wat doet de Microsoft 365 Copilot app? U…
ChatGPT atlas
Blog
Een nieuwe browser van ChatGPT “Atlas”
Als uw partner vinden wij het superlogisch om ontwikkelingen zoals de opkomst van de nieuwe browser ChatGPT Atlas met u te delen. Niet omdat we u aanzetten tot direct gebruik, maar omdat kennis van nieuwe tools u helpt om bewuste keuzes te maken. Hieronder leggen we uit wat ChatGPT Atlas is, wat de mogelijkheden zijn, hoe deze zich naar verwachting verder ontwikkelt — én waarom wij aanraden om deze browser nog niet zakelijk in te zetten. Wat is ChatGPT Atlas? Atlas is een browser ontwikkeld door OpenAI, waarin de chatbot ChatGPT direct is geïntegreerd.  De browser is gebouwd op het…

Een nieuwsbrief

Superlogisch toch?