Zorgeloos overstappen van ICT dienstverlener

Afgelopen week zijn we bij een aantal bedrijven op gesprek geweest om te praten over een mogelijke overstap. Deze bedrijven geven aan van hun huidige ICT partner een ondoorzichtige kostenstructuur, niet proactief meedenken, slechte communicatie te ervaren. Wekenlang geen reactie/feedback op je aangemaakte ticket. Dit was de laatste druppel, de emmer is nu echt vol.

Vervolgens begint er voor die bedrijven een zoektocht naar een nieuwe ICT-partner, veel bedrijven kijken hier gigantisch tegenop en dat is niet nodig. Een overstap gaat altijd gepaard met verandering, en een verandering kan “gedoe” met zich meebrengen. Maar het is wel een bewuste keuze / verandering die wij samen met u maken. En hierdoor is deze keuze heel goed te plannen en zijn we voorbereid op “gedoe”.

Bij Analyst ICT hoeft dit geen “gedoe” te zijn en brengen wij je organisatie van A naar B. Dit gaat als volgt:

Stap 1: Analysefase

We voeren een grondige netwerkaudit uit. Hierdoor krijgen we een duidelijk overzicht van de omgeving van onze klant. We identificeren pijnpunten en risico’s. Daarnaast worden ook een aantal mogelijke scenario’s voorgesteld ter optimalisatie van de beveiliging binnen uw bedrijf. In deze fase is er niet alleen aandacht voor de ICT maar vooral ook voor de mensen. Wij lopen graag rond op de verschillende afdelingen en praten met verschillende van uw medewerkers om een goed beeld te hebben van “Wat gaat er goed? Wat kan er beter?”.

Stap 2: Overlegfase

We overlopen uw wensen en eisen en evalueren de verbeterscenario’s die naar boven zijn gekomen. Uiteraard wordt bij het formuleren van deze oplossingen rekening gehouden met uw verwachtingen en business vereisten. Ook is dit de fase waarin we zeker willen zijn dat er geen aannames gedaan worden.

Stap 3: Een plan

De planfase gaat van start. We komen met een plan van aanpak waarin wordt beschreven hoe we de zaken gaan aanpakken en welke kosten hier aan verbonden zijn.

Door deze stappen te volgen, kunt u de overstap maken naar een nieuwe partner zonder uw bedrijf te schaden. Met een beetje voorbereiding en veel communicatie kunt u zorgen voor een naadloze overgang die uw bedrijf draaiende houdt.

Het is belangrijk om te weten dat wij redelijk “ouderwets” zijn in onze dienstverlening, wij geloven er namelijk nog steeds in dat mensen op locatie (fysiek) het verschil maken. U kunt er daarom dan ook op vertrouwen dat op belangrijke momenten er medewerkers van ons team bij u aanwezig zijn.

Bij een akkoord gaan we starten met de overstap, hierin gebeurt grofweg het volgende;

  • Communicatie met uw huidige leveranciers
  • Overname bestaande hardware/software licenties
  • Opzetten en uitrol van het Analyst ICT monitoringsysteem (wij werken volgens het MSP model)
  • Opzetten en verbeteren documentatie
  • Wijzigen van de wachtwoorden, zodat er weer een partij verantwoordelijk is.
  • Interne kick-off meeting met daarbij uitleg hoe support gegeven gaat worden bij vragen en veel aandacht voor bereikbaarheid en het aanmelden van mogelijke problemen.

Bent u op zoek naar een nieuwe ICT-partner? Neem contact met ons op om te zien hoe we kunnen helpen. Wij zijn gespecialiseerd in het leveren van ICT-oplossingen voor het MKB, en ons team zal ervoor zorgen dat u het maximale uit uw ICT haalt. Dat is toch #superlogisch?

Laatste blogs

toshiba mfp
Blog
Scannen en mailen met uw Toshiba-printer blijft gewoon werken
Ook na de nieuwe Microsoft-wijzigingen Misschien heeft u het al gelezen: Microsoft stopt binnenkort met een verouderde manier van e-mailverzending (zogenoemde SMTP basic authentication). Dit kan gevolgen hebben voor printers en scanners die documenten per e-mail versturen, zoals veel Toshiba-multifunctionals en andere multifunctionals. Dat klinkt spannend,maar het goede nieuws is: voor klanten van Analyst ICT is dit geen probleem. Wij hebben hier al een veilige, toekomstbestendige oplossing voor. Wat is er precies aan de hand? Veel printers versturen e-mail via een directe koppeling met Microsoft 365, met een gebruikersnaam en wachtwoord. Microsoft vindt deze methode niet meer veilig en schakelt…
RAM geheugen
Blog
Waarom computers en ICT-apparatuur binnenkort duurder worden
Recent nieuws (o.a. NOS) bevestigt wat we al langere tijd aan zien komen: laptops, desktops en andere ICT-apparaten dreigen flink duurder te worden. De belangrijkste oorzaak? Een enorme prijsstijging van één cruciaal onderdeel: werkgeheugen (RAM).  Wat gebeurt er? De prijs van werkgeheugen — een essentieel onderdeel in vrijwel alle moderne computers en mobiele apparaten — is de afgelopen maanden ongeveer drie keer zo hoog geworden.  Die stijgende prijzen hebben meerdere oorzaken, maar een van de grootste is de groeiende vraag vanuit datacenters en bedrijven die investeren in artificial intelligence (AI). Deze systemen hebben enorme hoeveelheden geheugen nodig, waardoor leveranciers hun…
FD Gazelle 2025
Nieuws
Analyst ICT sleept FD Gazelle-hattrick binnen: drie jaar op rij bij de snelst groeiende bedrijven
Afgelopen dinsdag was het weer zover: de uitreiking van de FD Gazellen 2025. En ja hoor — Analyst ICT stond opnieuw op het podium. Voor het derde jaar op rij mogen we ons een FD Gazelle noemen. En dit jaar zelfs hoger dan verwacht: plek 41 in de categorie kleine bedrijven binnen regio Zuid. Een prachtige erkenning waar we ontzettend trots op zijn. Drie jaar op rij groeien: wat betekent dit voor ons? De FD Gazellen Award wordt alleen uitgereikt aan bedrijven die structureel én gezond groeien. Dat we deze titel in 2023, 2024 én 2025 mogen voeren, zegt veel…

Een nieuwsbrief

Superlogisch toch?