Handleiding klantportaal

Deze pagina is bedoeld om klanten van Analyst ICT op weg te helpen met het Autotask-systeem voor het aanmaken en beheren van tickets.

1.      Inleiding

Dit is de handleiding voor de client portal van Autotask. Autotask is het systeem waarmee je vanaf nu alle meldingen en tickets kunt genereren. De bedoeling van dit systeem is om één overzicht te hebben voor u als klant en uw vaste contactpersoon van Analyst ICT.

2.      Welkomsmail

U heeft zojuist een e-mail ontvangen van ‘Autotask’. In deze e-mail wordt u gevraagd om op een link te drukken en een wachtwoord in te stellen. Bent u uw wachtwoord vergeten, dan kunt u altijd met ‘I forgot my password’ een nieuw wachtwoord aanvragen. De tekst ‘A password reset email has been sent to the email address on file’ verschijnt in uw scherm, en u kunt via de e-mail een nieuw wachtwoord instellen.

3.      Inloggen

Na stap 2 is het mogelijk in te loggen in het klantportaal. U kunt hiervoor naar onze website gaan www.analystict.nl en in het menu van de website vindt u de optie ‘klantportaal”

De belangrijkste functie van het klantportaal is dat je eenvoudig een ticket kunt aanmaken. Als je bent ingelogd, zie je onderstaand scherm. Je kunt dan via ‘new ticket’ een ticket aanmaken. ‘New ticket’ vind je boven in de menubalk onder ’tickets’ of op het dashboard onder het kopje ’tickets’ en dan ‘new ticket’.

Vervolgens kunt u een keuze maken welk type ticket u wilt aanmaken.

5.      Type tickets

Het systeem kent de volgende type tickets namelijk:

  1. Algemeen verzoek
  2. Hardware verzoek
  3. Informatie verzoek
  4. Sales / Offerte verzoek
  5. Software verzoek

De meeste algemene vragen of werkzaamheden die gepland dienen te worden, kunt u kwijt in een algemeen verzoek. Zijn er specifieke vragen over hardware, software of informatie, dan betreft dit vaak vragen omtrent beveiliging of andere privacygevoelige zaken.

In deze handleiding kiezen we daarom voor een ‘Algemeen verzoek’

In dit nieuwe ticket geef je het ticket een naam, bijvoorbeeld ‘Installatie nieuwe werkplek Piet’. Vervolgens kun je van je eigen organisatie een contactpersoon kiezen met wie wij deze werkzaamheden dienen te plannen. Bij de ‘Description’, oftewel omschrijving, geef je aan wat dient te gebeuren en wanneer. Bijvoorbeeld: ‘Graag nieuwe werkplek Piet installeren; deze dient ingericht te worden als een administratieve werkplek’. Indien er een datum gewenst is, kun je deze meteen opgeven.

Configuration item kun je leeg laten

Daarna druk je op “SAVE TICKET

Je ticket wordt nu in behandeling genomen door de servicedesk. Je ontvangt binnen 12 uur een reactie met een meldingsnummer erin.

6.      Status tickets

Vanaf nu kun je de status van je ticket volgen in het hoofdscherm onder OPEN TICKETS.

7.      Wat nu verder?

Het is de bedoeling dat alle communicatie omtrent je melding vanaf nu via Autotask gaat en niet meer via e-mail. Wil je zien wat de huidige stand van zaken is, open dan het desbetreffende ticket door op het ticketnummer te klikken.

Door het gebruik van het ticketsysteem hopen wij u een eenduidige manier van werken te geven en voor u als gebruiker of als ICT-contactpersoon een middel om het overzicht te bewaren.

Indien u nog vragen heeft neem gerust contact met ons op.

Laatste blogs

CoPilot
Blog
Superlogisch aan de slag met Microsoft 365 Copilot: 7 prompting tips voor uw organisatie
In de praktijk zien we vaak dat organisaties enthousiast starten met een slimme tool zoals Microsoft 365 Copilot, maar dan blijven hangen op de vraag: “Hoe benut ik ‘m slim?” Want: zonder duidelijke input krijgt u soms output die nét niet helpt. Als uw digitale assistent niet weet wat u wilt, lukt het niet om u gemoedsrust, overzicht en eenvoud te geven. Wij geloven dat ICT menselijker moet zijn: helder, betrouwbaar, zonder gedoe. Daarom geven we u hier 7 praktische prompting­tips die helpen om Copilot echt productief in te zetten. U krijgt grip op de tool, zodat u rust voor…
copilot 365
Blog
Microsoft 365 Copilot app: Superlogische antwoorden
Probleem Veel MKB-bedrijven kampen ermee: medewerkers staren tegen een volle mailbox, grote documenten, eindeloze vergaderingsoverzichten of losse actiepunten aan. De uitdaging: hoe krijgen we sneller grip op de dagelijkse werkstroom, zonder dat het automatiserings­project groter wordt dan het werk zelf? Oplossing Met de Microsoft 365 Copilot app biedt Microsoft een slimme sparringpartner voor uw werkplek: het helpt bij schrijven, samenvatten, plannen en analyseren — binnen het vertrouwde Microsoft 365-ecosysteem. Voor u als directeur, ICT-manager of backoffice-verantwoordelijke: het betekent minder tijd kwijt aan routine en meer focus op de kern van uw werk. Wat doet de Microsoft 365 Copilot app? U…
ChatGPT atlas
Blog
Een nieuwe browser van ChatGPT “Atlas”
Als uw partner vinden wij het superlogisch om ontwikkelingen zoals de opkomst van de nieuwe browser ChatGPT Atlas met u te delen. Niet omdat we u aanzetten tot direct gebruik, maar omdat kennis van nieuwe tools u helpt om bewuste keuzes te maken. Hieronder leggen we uit wat ChatGPT Atlas is, wat de mogelijkheden zijn, hoe deze zich naar verwachting verder ontwikkelt — én waarom wij aanraden om deze browser nog niet zakelijk in te zetten. Wat is ChatGPT Atlas? Atlas is een browser ontwikkeld door OpenAI, waarin de chatbot ChatGPT direct is geïntegreerd.  De browser is gebouwd op het…

Een nieuwsbrief

Superlogisch toch?