Zorgeloos overstappen van ICT dienstverlener

Afgelopen week zijn we bij een aantal bedrijven op gesprek geweest om te praten over een mogelijke overstap. Deze bedrijven geven aan van hun huidige ICT partner een ondoorzichtige kostenstructuur, niet proactief meedenken, slechte communicatie te ervaren. Wekenlang geen reactie/feedback op je aangemaakte ticket. Dit was de laatste druppel, de emmer is nu echt vol.

Vervolgens begint er voor die bedrijven een zoektocht naar een nieuwe ICT-partner, veel bedrijven kijken hier gigantisch tegenop en dat is niet nodig. Een overstap gaat altijd gepaard met verandering, en een verandering kan “gedoe” met zich meebrengen. Maar het is wel een bewuste keuze / verandering die wij samen met u maken. En hierdoor is deze keuze heel goed te plannen en zijn we voorbereid op “gedoe”.

Bij Analyst ICT hoeft dit geen “gedoe” te zijn en brengen wij je organisatie van A naar B. Dit gaat als volgt:

Stap 1: Analysefase

We voeren een grondige netwerkaudit uit. Hierdoor krijgen we een duidelijk overzicht van de omgeving van onze klant. We identificeren pijnpunten en risico’s. Daarnaast worden ook een aantal mogelijke scenario’s voorgesteld ter optimalisatie van de beveiliging binnen uw bedrijf. In deze fase is er niet alleen aandacht voor de ICT maar vooral ook voor de mensen. Wij lopen graag rond op de verschillende afdelingen en praten met verschillende van uw medewerkers om een goed beeld te hebben van “Wat gaat er goed? Wat kan er beter?”.

Stap 2: Overlegfase

We overlopen uw wensen en eisen en evalueren de verbeterscenario’s die naar boven zijn gekomen. Uiteraard wordt bij het formuleren van deze oplossingen rekening gehouden met uw verwachtingen en business vereisten. Ook is dit de fase waarin we zeker willen zijn dat er geen aannames gedaan worden.

Stap 3: Een plan

De planfase gaat van start. We komen met een plan van aanpak waarin wordt beschreven hoe we de zaken gaan aanpakken en welke kosten hier aan verbonden zijn.

Door deze stappen te volgen, kunt u de overstap maken naar een nieuwe partner zonder uw bedrijf te schaden. Met een beetje voorbereiding en veel communicatie kunt u zorgen voor een naadloze overgang die uw bedrijf draaiende houdt.

Het is belangrijk om te weten dat wij redelijk “ouderwets” zijn in onze dienstverlening, wij geloven er namelijk nog steeds in dat mensen op locatie (fysiek) het verschil maken. U kunt er daarom dan ook op vertrouwen dat op belangrijke momenten er medewerkers van ons team bij u aanwezig zijn.

Bij een akkoord gaan we starten met de overstap, hierin gebeurt grofweg het volgende;

  • Communicatie met uw huidige leveranciers
  • Overname bestaande hardware/software licenties
  • Opzetten en uitrol van het Analyst ICT monitoringsysteem (wij werken volgens het MSP model)
  • Opzetten en verbeteren documentatie
  • Wijzigen van de wachtwoorden, zodat er weer een partij verantwoordelijk is.
  • Interne kick-off meeting met daarbij uitleg hoe support gegeven gaat worden bij vragen en veel aandacht voor bereikbaarheid en het aanmelden van mogelijke problemen.

Bent u op zoek naar een nieuwe ICT-partner? Neem contact met ons op om te zien hoe we kunnen helpen. Wij zijn gespecialiseerd in het leveren van ICT-oplossingen voor het MKB, en ons team zal ervoor zorgen dat u het maximale uit uw ICT haalt. Dat is toch #superlogisch?

Laatste blogs

Cyber Resilience Act
Nieuws
Wat is de Cyber Resilience Act en Waarom is het Belangrijk?
In de afgelopen tijd horen we steeds meer over de Cyber Resilience Act (CRA). Maar wat houdt deze wet precies in en waarom is het zo belangrijk voor bedrijven en consumenten? In deze blog leggen we uit wat de CRA is en wat de voordelen zijn voor onze klanten bij Analyst ICT. Wat is de Cyber Resilience Act? De Cyber Resilience Act is een nieuwe wetgeving van de Europese Unie die is ontworpen om de cybersecurity van producten met digitale componenten te verbeteren. Dit omvat een breed scala aan producten, van software en hardware tot Internet of Things (IoT)-apparaten. De…
FD Gazelle 2024
Nieuws
Belofte maakt schuld: Onze FD Gazelle
Daar is de beloofde foto van onze FD Gazelle 2024! Nog steeds lachen wij een beetje om ons oepsje. Helaas zonder Berry van Bree, maar dat heeft een hele goede reden: hij is namelijk vader geworden van een zoon. Superlogisch dus en dubbel prijs! Wij zijn zeker trots dat we ieder jaar stappen blijven maken en dat iedereen bij Analyst ICT er iedere dag aan werkt om een beetje beter te worden en te zijn voor onze klanten.
bluebeam
Blog
Bluebeam PDF Editor voor bouw en infra bedrijven
Bij Analyst ICT zien we een groeiende trend: steeds meer van onze klanten in de bouw- en infrasector kiezen voor Bluebeam PDF Editor. Maar wat maakt deze PDF-editor zo bijzonder en waarom is het een gamechanger voor bedrijven in deze sectoren? Wat is Bluebeam PDF Editor? Bluebeam PDF Editor is een krachtige tool die speciaal is ontworpen om de workflow van bouw- en infrastructuurprojecten te verbeteren. Het biedt een breed scala aan functies die verder gaan dan de standaard PDF-bewerkingsmogelijkheden. Met Bluebeam kunnen gebruikers niet alleen PDF’s maken en bewerken, maar ook samenwerken, annoteren en documenten beheren op een manier…

Een nieuwsbrief

Superlogisch toch?